۱۳۸۹ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

بابا نان نداد



بنویس بابا مثل هر شب نان ندارد
سارا به سین سفره مان ایمان ندارد
بعد از همان تصمیم کبری ابرها هم
یا سیل می بارد و یا باران ندارد
بابا انارو سیب و نان را می نویسد
حتی برای خواندنش دندان ندارد
انگار بابا همکلاس اولی هاست
هی می نویسد این ندارد آن ندارد
بنویس کی آن مرد در باران می آید
این انتظار خیسمان پایان ندارد
ای برادر گوش کن نقطه سر خط
بنویس بابا مثل هر شب نان ندارد

                                                                                                    منبع : ؟

۲۵ نظر:

ناشناس گفت...

یلدا
عالی است تبریک بهت میگم

ناشناس گفت...

یلدا
عالی است تبریک بهت میگم

شيرين گفت...

دلا ديدي كه خورشيد از شب سرد
چو آتش سر زخاكستر برآورد
زمين و آسمان گلرنگ و گلگون
جهان دشت شقايق گشت از اين خون
نگر تا اين شب خونين سحر كرد
چه خنجرها كه از دلها گذر كرد

درود فراوان بر دوست سبزانديشم
بسيار زيبا بود مثل هميشه
موفق و سبز باشيد

ایزدیار گفت...

سلام عزیز
وارثان اعراب تحمل خواندن اعمال اسلاف خود را هم نداشتند و دوباره فیلتر کردند اما باز برگشتم.

مژده گفت...

سلام سعید جان
عالی بود و البته غم انگیز.راستی از طرف من تولد همسرت رو هم تبریک بگو ببخشید دیر اومدم.یه مدت نبودم.

مسعود گفت...

سنگی بر پیشانی سنگی کوه خورد،
کوه خندید و سنگ شکست...
یک روز کوه می شکند، خواهی دید!...

ناشناس گفت...

سلام

به درستى كه من از مرگ نمى هراسم و آن را جز سعادت نمى بينم .
و همچنين زندگى با ستمگران و ظالمان را عار و ننگ مى شناسم
امام حسین (ع)

سبز باشيد.

ناشناس گفت...

سلام

به درستى كه من از مرگ نمى هراسم و آن را جز سعادت نمى بينم .
و همچنين زندگى با ستمگران و ظالمان را عار و ننگ مى شناسم
امام حسین (ع)

سبز باشيد.

سیامک گفت...

خداوندا!

اگر روزی ‌ز عرش خود به زیر آیی

لباس فقر پوشی

غرورت را برای ‌تکه نانی

‌به زیر پای‌ نامردان بیاندازی‌

و شب آهسته و خسته

تهی‌ دست و زبان بسته

به سوی ‌خانه باز آیی

زمین و آسمان را کفر می‌گویی

نمی‌گویی؟!

زنده باد آزادی

ارشك گفت...

شعر قشنگي بود. قبلاً شنيده بودم ولي خب من هم منبعش رو نميدونم. درضمن لينكتان را تصحيح كردم. فيلترينك روي ما سازگار نيست. پاينده و پيروز باد جنبش سبز ايران

ناشناس گفت...

عید من نوروز نیست تا که بنشینم به راه انتظار
تا که بوی گل بیارداز برایم نوبهار
عیدمن آن لحظه ای باشدکه از عمق دلم
می کشم فریاد ازادی به رسم روزگار


همراه شو عزیز.....

پسرکوروش وارث داریوش گفت...

(((( تو که ازمحنت دیگران بی‌غمی ، نشاید که نامت نهند آدمی ))))
تمرین دموکراسی اونهم با ملت دینار ملتی که حریم زن ومرد و بینشون پارچه تعیین میکنه زنها باید چادر داشته باشن وگرنه منافقنو کافر مردا هم اگر کراوات داشته باشند منافقنو کافر.جالبتر اینکه ملت عرب صفت چفیه بند نمیدونن که کراوات از نوع فرهنگ پوشش پارسیان ایرانیان بود و آمرکایییها و اروپاییها پاپیون میزدند ..

دعای کمیلو ندبه بخون شاید امام زمان اومد اونوقت زندانیهای سیاسی از دست اینهمه شکنجه و ظلمو ستمو خفقان و سرکوب نجات پیدا کردند ..

موقعه انتخابات که میشه گشتهای ارشاد کم میشه بعد انتخابات که میشه گشت ارشاد با تجهیزات ( با توم و گاز اشک آور ) میشه

یهویی کشور پر از منافقو محاربه و دشمن میشه یهویی بعد 31 سال مفسدان مالی شناسایی میشند ولی مجازاتی برایشان در کار نیست

ایران یهویی کمپانیه امام میشه یکی دورش نور پخش میشه یکی نایب امام زمان میشه

سربازان گمنام امام زمان قاتلان ندا ها و سهرابها و کیانوشها را قاتلان دانشجویان آزادیخواه را هم مانند عبدالمالک ریگی پیدا و دستگیرشون کن (((نکنه مشترک مورد نظر در دسترس نمیباشد؟؟!!!))) که هنوز
پیدایشان نکردی!!!

آیا تا به حال به این موضوع دقت کرده اید !!!!!!!!!

زمانی که جمهوری اسلامی به مردم ایران احتیاج دارد ، مانند شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی و شرکت در راهپیمایی های دولتی و ... ایران میشود ، ایران زمین ، و از رسانه های خود سرودهای ملی پخش میکند ( ای ایران ) وترانه های پاپ و تصاویر ایران باستان و آثار تاریخی پیش از اسلام را نشان میدهد .... ولی وقتی دیگر به مردم احتیاج ندارند ، ایران میشود ، ایران اسلامی ، و دیگر از پخش سرودهای ملی و نشان دادن تصاویر ایران باستان خبری نیست ...

مرگ بر این حکومت مردم فریب
http://nirvana752.blogfa.com/

غیرخودی ها گفت...

دوباره میســــــازمت وطن اگر چه با خشت جان خویش
ستون به سقف تو میزنم اگر چه با اســتخوان خویش

دوباره میبـــــویم از تو گل به میــــل نســــــل جوان تو
دوباره میشویم از تو خون به ســـیل اشک روان خویش

اگر چه صد ساله مرده ام به گور خود خواهــــــم ایستاد
که برکنــــــم قلب اهرمن به نعـــــــــــره آنچنان خویش

اگر چه پیرم ولـــی هنوز مجـــــال تعلیم اگــــــر بود
جوانــی آغــــــــاز میکنم کنـــــــــــار نوباوگان خویش
سیمین بهبهانی

غیرخودی ها گفت...

سلام دوست همرزم من
شعرتون خیلی زیبا اما دردناک بود .
به امید پیروزی حق بر باطل .

mohsen گفت...

سلام رفیق
دومین دسته گل رجا نیوز خائن-- فروش سایت کلوب به ..........
لینک منو اصلاح کن
مرسی
طلوع سبز ۸۸
www.10tolouesabze88.blogsky.com

رضا واحدی گفت...

لینکتان اصلاح شد.
----
شعر بغضی کهنه را در گلویم زنده کرد.

ناشناس گفت...

مثل همیشه قشنگ بود
چرا بهم سر نمیزنی همشهری؟
البته من هم بی تقصیر نیستم

دوست گفت...

سلام
سال نو شمسی مبارک
حضورتان را ارج می نهیم
http://5saljafa.blogfa.com
http://5saljafa.blogfa.com
دوست

روز کارگر سبز *** گفت...

روزهای 11 و 12 اردیبهشت به ترتیب : روز کارگر و روز معلم را سبز خواهیم کرد VVV ما بی شماریم و در راهپیمایی مسالمت آمیز این دو روز سبز در سراسر کشور حضور خواهیم یافت به امید پیروزی ملت سبز ایران در سال صبر و استقامت سبز VVV
فرصت اندک است و زمان به زودی می گذرد لطفا هرچه زودتر تظاهرات سبز
11 اردیبهشت در تهران و سراسر کشور را اطلاع رسانی کنید ...
kargaar.blogfa.com
ما اماده تبادل لینک هم هستیم ...
××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

رضا واحدی گفت...

ممنونم که سر زدین
بله شعر و عکس هر دو از خودم هستند.
عکس از دریاچه گهر هست.

Mehdi گفت...

به امید رهایی ایران و ایرانیان از چنگال سید علی دیکتاتور و مزدورانش vvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

غیرخودی ها گفت...

سلام دوست سبزم
مرسی که بهم سرمیزنین .
من شما رو لینک کردم . اما نمیدونم بخش پیوندهای وبلاگ تو بلاگ اسپات کجا میره که من پیداش نمیکنم ؟ خب راستش من تو بلاگ اسپات کمی بیسوادم و نمیدونم چیکار باید بکنم .
یه دوست داشتم که کمکم میکرد و حالا دیگه نیست .
سعی میکنم بزودی از دوستان دیگه م همه چیزرو یاد بگیرم .
به امید پیروزی حق بر باطل .

senaps blog گفت...

سلام.....عالی بود شعرتون نشنیده بودم قبلا!!!
من شما رو لینک می کنم اگر دوست داشتین شما هم منو لینک کنین(اسپم نیست مثل اونایی که میان نخونده میگن عالی بود و بعد میان میگن بیا تبادل لینک کنیم!!!یکی وبلاگتون رو معرفی کرد و منم خوشم اومد و دوست دارم تبادل لینک کنیم!(بهعنوان یه ایلامی/همرزم!)

درنا گفت...

11و 12 اردیبهشت ماه به مناسبت روز کارگر و معلم بار دیگر ایران را سبز خواهیم کرد استوار تر از همیشه در کنار کارگران و همه ی اقشار رنج دیده که در این 30 سال با سوء استفاده از باور های دینیشان سفره شان را تهی کردند وعده ی ما 11 اردیبهشت روز کارگر سبز ساعت 10 صبح مقابل وزارت کار (خیابان آزادی)

ناشناس گفت...

هر چند با من قهری ، ولی سعی کن بری اینجا رای بدی و اطلاع رسانی کنی
***********
رای گیری سایت «تایم» به «میر حسین موسوی» رای بدهیم

تذکر : بايد روي عدد 100 و Most Influential يعني پرنفوذ و پرقدرت ترين قرار داد . اشتباهي کسي روي يک قرار نده

این هم لینکش
http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,1972075_1972078_1972577,00.html